Najnowsze Publikacje

Debata: Efektywność energetyczna - wyjaśnienie sposobu głosowania
Mimo, że Komisja zważywszy skutki rynkowe słusznie wreszcie postawiła na efektywność energetyczną, to raport rozminął się z tym tematem. Potrzebne są obi...
Czytaj Więcej ...
Debata: Efektywność energetyczna
Jak wynika ze sprawozdania, ograniczenia zużycia energii narzucone odgórnie determinują efektywność. To oczywisty błąd. Efektywne użytkowanie ener...
Czytaj Więcej ...
Sesja plenarna - Debata: Normalizacja europejska
Normatywne wymagania dotyczące produktów, usług oraz procesów służą ujednolicaniu produkcji, a więc efektowi skali, a także po...
Czytaj Więcej ...
Wyjaśnienie sposobu głosowania: Umowa między UE a Rosją w sprawie handlu częściami i podzespołami...
UE jest dużym eksporterem do Rosji elementów samochodowych na kwotę rzędu 9 miliardów dolarów. Inwestorzy otwierając w Rosji zakłady ...
Czytaj Więcej ...
Sesja plenarna - Debata: Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi między UE
Porozumienie ACTA podejmuje trzy ważne kwestie: 1. prawa handlowego do korzystania ze znaku towarowego; 2. praw internaut&oacut...
Czytaj Więcej ...

Dodaj do ulubionych

 
 
 

Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Sesja plenarna - Debata: Prawo wodne UE

Woda to dobro publiczne. Powinna być dostępna dla wszystkich, niezależnie od dochodów; musi być dobrej jakości, co wymaga inwestycji - głównie publicznych i prywatno-publicznych.

Potrzebne jest zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi w Unii i krajach z nią sąsiadujących. Dlatego,

po pierwsze - polityka naukowa Unii winna uwzględniać w większym stopniu wyzwania przyjaznej środowisku efektywnej gospodarki wodnej dla potrzeb rolnictwa, przemysłu oraz ludności;


po drugie - prywatyzacja zaopatrzenia ludności w wodę pitną nie może prowadzić do monopolu właścicielskiego ze szkodą dla konsumentów i do pełnego urynkowienia tych usług, które z natury rzeczy, z powodu braku możliwości zmiany dostawcy, muszą być traktowane jako publiczne;

po trzecie - ze względu na zauważalne na terenie państw członkowskich w ostatnich latach coraz częstsze w związku ze zmianami klimatycznymi zagrożenia powodziowe, potrzebna jest wszechstronna analiza możliwości zapobiegania ich skutkom;

po czwarte - rosnące zapotrzebowanie na wodę z jednej strony oraz stepowienie, a nawet pustynnienie niektórych regionów Unii wymagają pilnych inwestycji hydrotechnicznych, szczególnie w dorzeczach Dunaju i Wisły. Zarzucony "Program Wisła" powinien być wznowiony;

po piąte - w nowej strategii finansowej Unii w zdecydowanie większym stopniu należy uwzględnić inwestycje w infrastrukturę hydrotechniczną.


Dziękuję.


Tekst 1,5 min. wystąpienia sprawozdawcy-cienia opinii na sesji plenarnej w dniu 02 lipca 2012.
 

 

Praca w PE

17 września 2012   1. Spotkanie przygotowawcze komisji ITRE Spotkanie w całości poświę...
poniedziałek, 10 września 2012            ...
10 września 2012   1. Posiedzenie Grupy S&D (patrz agenda posiedzeń Grupy)   ...

Biuletyn PE

Wyniki unijnego szczytu pod lupą Problemy gospodarcze Europy znajdą się ponownie na pierwszym miej...
Bruksela, 07/06/2012   Pełna wersja Biuletyn   Porządek obrad Relacja z ses...
Bruksela, 16/05/2012     Briefing przed sesją BXL: w poniedziałki 11.00-11.30, Bru...

Komunikaty PE

Strasburg, 13/09/2012. Fotografie, filmy, poematy, które są chronione przez prawa autorskie, ...
Strasburg, 13/09/2012. Projektowane zasady nadzoru bankowego muszą być precyzyjne i zapewniać odpowi...
Strasburg, 13/09/2012. Sytuacja pod względem przestrzegania praw człowieka w Rosji dramatycznie się...
Strasburg, 12/09/2012. W czasie debaty po wystąpieniu Jose Manuela Barroso posłowie do Parlamentu E...