Najnowsze Publikacje

Debata: Efektywność energetyczna - wyjaśnienie sposobu głosowania
Mimo, że Komisja zważywszy skutki rynkowe słusznie wreszcie postawiła na efektywność energetyczną, to raport rozminął się z tym tematem. Potrzebne są obi...
Czytaj Więcej ...
Debata: Efektywność energetyczna
Jak wynika ze sprawozdania, ograniczenia zużycia energii narzucone odgórnie determinują efektywność. To oczywisty błąd. Efektywne użytkowanie ener...
Czytaj Więcej ...
Sesja plenarna - Debata: Normalizacja europejska
Normatywne wymagania dotyczące produktów, usług oraz procesów służą ujednolicaniu produkcji, a więc efektowi skali, a także po...
Czytaj Więcej ...
Wyjaśnienie sposobu głosowania: Umowa między UE a Rosją w sprawie handlu częściami i podzespołami...
UE jest dużym eksporterem do Rosji elementów samochodowych na kwotę rzędu 9 miliardów dolarów. Inwestorzy otwierając w Rosji zakłady ...
Czytaj Więcej ...
Sesja plenarna - Debata: Umowa handlowa dotycząca zwalczania obrotu towarami podrobionymi między UE
Porozumienie ACTA podejmuje trzy ważne kwestie: 1. prawa handlowego do korzystania ze znaku towarowego; 2. praw internaut&oacut...
Czytaj Więcej ...

Dodaj do ulubionych

 
 
 

Frontpage Slideshow (version 2.0.0) - Copyright © 2006-2008 by JoomlaWorks
Analiza możliwości zwiększenia celu 20%-owej redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz ocena ryzyka

Sesja plenarna - Wyjaśnienie dotyczące głosowania: Analiza możliwości zwiększenia celu 20%-owej redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz ocena ryzyka ucieczki emisji

Głosowałem przeciwko temu projektowi, gdyż po pierwsze jego przyjęcie przez UE spowoduje niewątpliwy spadek konkurencyjności przemysłu. Byłby on możliwy do realizacji przez mój kraj i to nawet z naddatkiem, gdyby zmienione zostały narzędzia jego realizacji narzucone Pakietem Klimatyczno-Energetycznym.

To państwa członkowskie, które zgodziły się na "binding targets" 3x20 same winny mieć możliwość realizacji tego zobowiązania podobnie, jak mają - jak widać - teoretycznie możliwość kształtowania swojego miksu energetycznego.

Po drugie, pragnę przypomnieć, że wpływ antropomorficznego CO2 na klimat nie został udowodniony. Został on podany w formie mało wiarygodnej naukowo hipotezy, przez grono osób politycznie lobbowanych, tj. IPCC, których błędne wnioski, np. w sprawie lodowców w Himalajach, i nierzetelność naukowa - Climategate, są powszechnie znane.
Jestem ponadto przeciwny panoszącemu się w PE lobby tzw. environmentalistów tak chętnie słuchanych przez KE, a zwłaszcza jej prominentnych i ambitnych politycznie przedstawicieli.

Zanim zatem podejmiemy decyzje drastycznie ograniczające emisję CO2, należy przeprowadzić wiarygodny dowód na jej szkodliwość w oparciu o opinie niezależnych specjalistów (np. z PAN).

Głosowałem przeciw, gdyż skutki zmian klimatu najpewniej z przyczyn naturalnych, z którymi należy walczyć, są pomijane, zaś wysiłek finansowy ma być przeznaczony na donkiszoterię, jaką jest "walka" z niezależnymi od nas przyczynami.
Skończyłem.


Tekst wystąpienia na posiedzeniu plenarnym w dniu 23 czerwca 2011, zaprotokółowany jako pisemne wyjaśnienie dotyczące sposobu głosowania.
 

 

Praca w PE

17 września 2012   1. Spotkanie przygotowawcze komisji ITRE Spotkanie w całości poświę...
poniedziałek, 10 września 2012            ...
10 września 2012   1. Posiedzenie Grupy S&D (patrz agenda posiedzeń Grupy)   ...

Biuletyn PE

Wyniki unijnego szczytu pod lupą Problemy gospodarcze Europy znajdą się ponownie na pierwszym miej...
Bruksela, 07/06/2012   Pełna wersja Biuletyn   Porządek obrad Relacja z ses...
Bruksela, 16/05/2012     Briefing przed sesją BXL: w poniedziałki 11.00-11.30, Bru...

Komunikaty PE

Strasburg, 13/09/2012. Fotografie, filmy, poematy, które są chronione przez prawa autorskie, ...
Strasburg, 13/09/2012. Projektowane zasady nadzoru bankowego muszą być precyzyjne i zapewniać odpowi...
Strasburg, 13/09/2012. Sytuacja pod względem przestrzegania praw człowieka w Rosji dramatycznie się...
Strasburg, 12/09/2012. W czasie debaty po wystąpieniu Jose Manuela Barroso posłowie do Parlamentu E...